REKLAMATION & RETUR

Blev du inte nöjd med ditt köp eller blev det inte riktigt rätt? Oavsett anledning så har du självklart 14 dagars bytesrätt/ångerrätt/öppet köp och vi hjälper dig naturligtvis med din retur. Dina 14 dagar börjar från det att du mottagit ditt paket eller att det kommit fram till ditt ombud. Vänligen observera att det du väljer att skicka tillbaka måste vara oanvänt, oöppnat och i ursprungligt skick. Om en vara har använts eller hanterats oförsiktigt, så att den inte längre kan säljas som ny, blir du ersättningsskyldig för värdeminskningen. För att kunna fastställa en varas egenskaper eller funktion måste du i vissa fall bryta förpackningen, som i så fall ska öppnas så varsamt som möjligt samt återsändas tillsammans med varan. Det är enligt svensk lag ingen bytesrätt, ångerrätt eller öppet köp på livsmedel.

Vänligen observera att du inte har öppet köp, bytes- eller ångerrätt för en produkt som tillverkats enligt dina anvisningar eller som annars har fått en tydlig personlig prägel. Likväl har du inte rätt att returnera en produkt på grund av hälso- eller hygienskäl om förseglingen har brutits, ljud- eller bildupptagning samt datorprogram med bruten försegling, parfym och liknande som öppnats, vara som snabbt kan försämras eller bli för gammal, lösnummer av en tidning eller tidskrift. 

Om varan är trasig när du öppnar paketet eller om det blir fel på varan har du, som är privatperson, reklamationsrätt i totalt 3 år från det att du mottagit paketet. Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet. Om det finns garanti som är längre än 3 år kan du reklamera inom garantiperioden.

Om du är företagskund bör du undersöka produkten i samband med mottagandet och reklamera eventuella fel inom skälig tid. Fel som uppstår därefter kan reklameras inom garantiperioden. I annat fall hänvisar vi till respektive tillverkare eller serviceställe.

Om du väljer att utnyttja din ångerrätt, bytesrätt eller öppet köp bekostar du själv fraktken. Vänligen notera att din försändelse ska skickas som företagspaket till: Sebastian Westerlund Livs AB, C/O SAKLIGHETER, Storgatan 21, 392 32 Kalmar. Vi hämtar inte ut några paket mot krav eller postförskott. Du som avsändare ansvarar för att paketera försändelsen på ett bra och tryggt sätt. Använd gärna emballaget försändelsen kom i. Vid fel i varan, det vill säga vid en reklamation, återbetalar vi returfrakten samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt levererade varan förutsatt att vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid.

Ett retur- eller reklamationsnummer ska alltid bifogas. Returer och reklamationer utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej. Vänligen kontakta kundtjänst för att få ett retur- eller reklamationsnummer. 

Instruktioner för returer:

  • Denna instruktion gäller alla typer av returer. Det är viktigt att du fyller i samtliga fält i returblanketten. Returnumret är giltigt i 14 dagar och returen måste vara oss tillhanda inom dessa dagar.
  • Vi kommer att kontakta dig per e-post så fort din begäran har mottagits och kontrollerats.
  • Vid retur MÅSTE alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör.
  • Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen. Du får INTE tejpa retursedeln direkt på produktens kartong. 
  • Förpacka godset väl för att undvika skador.
  • Bifoga en kopia av returbekräftelsen i returen och skicka den till oss.

OBS! Returer som skickas in utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.